Copyright Meteopallars . Amb la tecnologia de Blogger.

La Volta del Colesterol

dimecres, 11 d’agost de 2010

Iniciem avui una nova secció de rutes amb GPS (també anomenades tracks) fetes per nosaltres on intentarem facilitar la màxima informació possible per a que us orientin en les vostres passejades. Les rutes GPS seran de dues modalitats, a peu o amb vehicle, en cada cas us ho indicarem. Les distàncies, desnivells, i altitud han estat mesurades pel nostre aparell GPS i d'aquí han estat baixades al corresponent programari que ens treu el perfil del track, tot això acompanyat amb fotografies de la pròpia ruta i del que ens trobarem o veurem des del camí. Esperem que aquesta nova secció us sigui útil, si més no, per a conéixer més el territori.

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI
Comencem per la popular i coneguda "volta del colesterol", una senzilla ruta per fer a peu (també amb bici) pels voltants d'Esterri d'Àneu que acostumem a fer molt sovint tot passejant. La volta es pot iniciar des de qualsevol punt d'Esterri o bé des del camping la Presalla per exemple, es tracta d'una volta circular que et retorna al mateix punt on l'hagis començat.
Iniciem la ruta a la plaça del poliesportiu d'Esterri, passem per darrere l'escola i agafem el carrer que continua recte i ens allunya de les últimes cases del poble, amb boniques vistes cap al Tèsol, s'apropa i creua el petit riu de Son per un pontet de fusta i continua més avall de la deixalleria fins que es troba un altre pontet de fusta que ens desvia cap a l'esquerra en un gir de 90º deixant a la nostra dreta un taller de cotxes. Aquest petit tros és l'únic camí de terra de tot l'itinerari, la resta és asfaltat. Toca creuar la carretera i seguir per l'altre costat fins que el propi camí ens porta de nou a les primeres cases d'Esterri de la zona de la Carrerada, des d'aquesta part de camí es pot contemplar la cubeta glacial del pla d'Esterri. Un cop entrem de nou al poble seguim per aquest carrer al costat dels bombers i pujem pel passeig nou que hi ha al costat del riu Noguera Pallaresa que ens porta fins al pont romànic i d'allí ja passem al carrer Major, davant l'església, i el continuem fins que girem a mà esquerra cap a la carretera que porta a València d'Àneu i enseguida ens trobem de nou a la mateixa plaça on hem començat l'itinerari. Hi han bancs gairebé per tot el camí.

• Modalitat: a peu
  • Distància: 3,5 km.
  • Desnivell: 37,5 m, itinerari molt planer
  • Dificultat: cap, apte per a tothom
  • Altitud mínima: 946m
  • Altitud màxima: 970m
  • Data del track: 10 agost 2010
  • Lloc: Esterri d'Àneu
  • GPS Garmin etrex

Fotografies: Ramon i Conxi
Ruta GPS creada per Ramon i Conxi
Mapa i perfil: Mapsource & Google Earth
Nota: feu clic a sobre les imatges per veure-les en gran

Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Pyrene, la llegenda dels Pirineus.
Explica la llegenda que la deessa Pyrene que dóna nom a la serralada pirinenca era una bella nimfa dels manantials que fou designada per Zeus per a custodiar les aigües cristal·lines d'una vall.
En les muntanyes properes hi vivia Gerió, un monstre de tres caps entossudit en obtindre els favors de Pyrene que fugint d'ell es va endinssar al gran bosc del nordest d'Ibèria. Gerió, llavors, va fer cremar el bosc i Pyrene decidí quedar-s'hi i va morir.
Hèrcules, enamorat de Pyrene i molt entristit per la seva mort, aixecà una formidable tomba de pedra en forma de serralada que anava des del mar Cantàbric fins a la Mediterrània, i en memòria eterna a la seva estimada Pyrene li donà el nom que la recordarà per sempre: PIRINEUS.